Sabtu, 15 Mei 2010

Selamat Hari Guru


Guru jasama umpama buih di lautan tidak terhitung banyaknya segala apa yang engkau curahkan buat diriku. Guru ketahuilah dikau ketika ini aku telah mengerti apa itu kehidupan dan apa pula masa depan, itulah ungkapan yang selalu terpacul dari mulut mu dulu. Aku faham dan mengerti setiap apa yang engkau lakukan adalah demi kehidupan diriku pada masa kini. Guru hendakku balas jasamu sekarang tetapi aku tidak tahu adakah nilainya sama dengan pengorbananmu dulu. Mungkin juga nilainya jauh lebih berharga daripada intan permata yang menjadi kegilaan manusia, namunku tahu bukan itu yang engkau pinta. Guru dulu aku selalu mengecewakan mu, tetapi pada hari ini baruku sedar kecewa itu rupanya pedih umpama merendam luka kedalam cuka sakitya amat tidak terperi bagaikan nyawa dihujung tanduk. Guru andai dikau ada lagi untuk mendengar kata hatiku ini..ingin ku luahkan betapa aku rindu padamu, aku rindukan saat aku sedang mengintip bait-bait kalimah dari bibirmu itu, dikala matamu merenung jauh kedalam diriku dengan penuh pengharapan. Terima kasih guru, tanpamu aku mungkin hanyut dalam fatamorgana dunia. Jasamu akan kuabadikan sehingga akhir hayatku. Terimalah ucapan dari insan kerdil ini duhai guru-guruku..."SELAMAT HARI GURU 2010". Semoga ALLAH memelihara dan merahmati hidupmu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan